Kabine memuru adayları uçağı aratmayan ortamda terbiye görüyor

Muş Alparslan Üniversitesinde Sivil Havacılık Kabine Hizmetleri Bölümü öğrencileri, uçuş emniyeti, güven kuralları, gelgeç hizmetleri ve iletişim derslerini, ana uçak parçalarından oluşturulan “uçak kabin benzetim” sınıfında işliyor.

Içtimai Ulum Patika Yüksekokulunda cins uçak parçalarının kullandığı ve uçakların otantik ölçülerine akıllıca yapılan kabine simülasyonunda, öğrenciler derslerini kılgısal görüyor.

Akademisyenler aracılığıyla derslerin verildiği, uçak kabinlerindeki tekmil bölümlerin düzlük aldığı simülasyonda, öğrencilere izaz servisi, sıhhi imdat, itimat kemeri, eğreti ağırlama ve evgin durumda yapılması gerekenler öğretiliyor.

Muş Alparslan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fethi Ahmet Çelik, AA muhabirine, iki sene evvel açtıkları bölümün kontenjanının dolduğunu söyledi.

Üniversite için majör bire bir projeyi hayata geçirdiklerini tamlayan Polat, “Kabine simülasyonu üzere çok emek harcadık. Simülasyonunun içindeki hep bölümleri mecmu namına tamamladık. Bu bölümde kabin hizmetleri memurlarımız yetişiyor. Ayrıca sivil havacılık vadi hizmetleri personeli bile yetiştiriyoruz. Gün Doğusu Anadolu Bölgesindeki dezavantajları, avantaja atfetmek istiyoruz. Bu anlamda öğrencilerin bereketli vakitleri var. Uçak ve düz hizmetlerinden teferruatlı kesiksiz istifade edebiliyorlar.” diye niteleyerek konuştu.

Muş Alparslan Hava Meydanı yetkilileriyle protokol imzaladıklarını nâkil Polat, “Öğrencilerimizi ara sıra soy uçakların içine alıyoruz. Öğrencileri, hostes ve zeybek pilotlarla buluşturuyoruz. Onları sunu ferah şekilde yetiştirmeye çalışıyoruz.” dedi.

“Eğitimlerini uçak ortamındaymış kabil görüyorlar”

Sivil Havacılık Iblağ Hizmetleri Bölümü Başkanı Doktor Akademisyen Okan Türk ise kabine simülasyonunun Boeing 737, Airbus A370 uçaklarının otantik ölçülerine bakarak yapıldığını anlatım etti.

Simülasyonda uçakta yiyeceklerin hazırlanması ve dulda edilmesi üzere kural dışı çağ, abdesthane, kafa üstü dolapları ve orijinal koltukların bulunduğunu aktaran Türk, şunları kaydetti:

“Öğrenciler, kabin hizmetleri eğitimlerini uçak ortamındaymış kabilinden görüyorlar. Aldıkları teorik bilgilerini simülasyonda uygulama imkanı buluyorlar. Bölümümüz 50 yabanlık kontenjanla faaliyet gösteriyor. Mektepli sayımız her an artıyor. Mezunlarımız ferah ferah hisse senedi bulabiliyorlar. İlk mezunlarımızdan bazıları Muş Alparslan Havalimanı’nda ve havacılık şirketlerinde çalışıyor.”

Sosyal Ulum Çığır Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Mehmet Özalper üstelik bölümün 2019’üstelik YÖK’ün onayıyla açıldığını, burada kendini geliştiren öğrenciler yetiştirmeye çabalama gösterdiklerini vurguladı.

“Kabine simülasyonunda terbiye yutmak balaban kazanım”

Öğrencilerden Ümmügülsün Ayyıldız üstelik bölüme isteyerek geldiğini bildirerek, “Sivil Havacılık Kabine Hizmetleri Bölümünü kavzamak hayalimdi. Kabin simülasyonunda eğitim çalmak iri avantaj. Tıpkı uyum ve kaide süresince derslerimiz işleniyor. O kurallar kişisel gelişimimize yardım sunuyor. Bu bölümü okumanın mutluluğunu yaşıyorum.” diyerek konuştu.