Yüksekovalı dağcılardan tabiat yürüyüşü

– Yüksekovalı dağcılardan huy yürüyüşü

HAKKARİ – Hakkari’nin Yüksekova Ekoloji Kültürel ve Dağcılık Spor Kulübü Derneği üyeleri, Derecik ilçesinde huy yürüyüşüne artık.

Ekoloji Kültürel ve Alpinizm Spor Kulübü Derneği üyeleri, her hafta olduğu gibi bu hafta birlikte bölgenin saklı güzelliklerini tanıtmaya bitmeme ediyor. Sabahleyin saatlerinde Yüksekova ilçesinin Cengiz Topel Caddesi’nde ayrımsız araya mevrut 30 şahsiyet grubun bu haftaki rotası Derecik ilçelerinde mevcut çavlan, kanyon ve zirveler oldu. Yüksekovalı dağcılar, bölgenin dağlarını karış karış gezerek günün keyfini çıkardı.

Dernek üyesi olan İslam Gürdal, bu haftaki rotalarının Derecik ilçesi olduğunu belirterek, “Sabahleyin Derecik’e varır varmaz doğrudan Vapur Tepe’nin heybetiyle karşılaştık. Bağımlı bunun birde zirvesi var. Zirveye büyümek üzere yürüyüşümüze başladık. 2 saatin sonunda zirveyi gördük. Manzarası muazzamdı. Bilcümle şehir ayaklarınızın altında. Herkesi burayı görmeye çağırma ediyorum” dedi.

İhsan Atay ise Derecik Şelalesi’nde iyice tıpkısı kahvaltı yaptıklarını belirterek, “Ondan sonra mekân temizliğimizi yapıp misilsiz natür manzaraları ile Vapur Tepe’ye akilane tırmanışa geçtik. 2 saat sonra tepeye vardık. O misilsiz manzara karşısında biraz saat doğayı dinleme fırsatı yakaladık. Manzaranın tadını çıkardık ve henüz sonradan inişe geçtik” diyerek konuştu.