Yüksekovalı dağcılardan natür yürüyüşü

– Yüksekovalı dağcılardan doğa yürüyüşü

HAKKARİ – Hakkari’nin Yüksekova Ekoloji Kültürel ve Alpinizm Spor Kulübü Derneği üyeleri, Derecik ilçesinde tabiat yürüyüşüne imdi.

Ekoloji Kültürel ve Alpinizm Spor Kulübü Derneği üyeleri, rastgele hafta olduğu gibi bu hafta da bölgenin hafi güzelliklerini tanıtmaya bitmeme ediyor. Sabah saatlerinde Yüksekova ilçesinin Cengiz Topel Caddesi’nde tıpkısı araya gelen 30 şahsiyet grubun bu haftaki rotası Derecik ilçelerinde mevcut çavlan, kanyon ve zirveler oldu. Yüksekovalı dağcılar, bölgenin dağlarını karış karış gezerek günün keyfini çıkardı.

Dernek üyesi olan İslam Gürdal, bu haftaki rotalarının Derecik ilçesi olduğunu belirterek, “Sabah Derecik’e varır varmaz doğrudan Vapur Tepe’nin heybetiyle karşılaştık. Bağımlı bunun birde zirvesi var. Zirveye yapılmak üzere yürüyüşümüze başladık. 2 saatin böylelikle zirveyi gördük. Manzarası muazzamdı. Cemi şehir ayaklarınızın altında. Herkesi burayı görmeye çağırma ediyorum” dedi.

İhsan Atay ise Derecik Şelalesi’nde evire çevire benzeri kahvaltı yaptıklarını belirterek, “Ondan bilahare kasaba temizliğimizi yapıp misilsiz doğa manzaraları ile Vapur Tepe’ye akilane tırmanışa geçtik. 2 saat bilahare tepeye vardık. O misilsiz görünüş karşısında beş altı saat doğayı dinleme fırsatı yakaladık. Manzaranın tadını çıkardık ve henüz bilahare inişe geçtik” diyerek konuştu.