Hakkari 9 ayda 78 bin 387 turisti ağırladı

Hakkari, yılın 9 mahiye döneminde 3 bin 798’i ecnebi 78 bin 387 turisti ağırladı.

Huzur ve büzük ortamının organizasyon edilmesiyle birçok alanda yatırımların yapıldığı, bakir tesislerin hizmete kazandırıldığı Hakkari, Cilo buzulları, Sat gölleri, şelaleleri, ski tesisi, faziletli rakımlı dağlarıyla doğaseverlerin ilgisini çekiyor.

Sabık yılın 9 maaş döneminde 974’ü ecnebi 73 bin 375 turistin ziyaret ettiği Hakkari’ye bu yılın tıpkı döneminde 3 bin 798’i ecnebi 78 bin 387 seyyah geldi.

Tur şirketleri marifetiyle kafileler halinde ya birlikte zat imkanlarıyla gelen turistler, efdal rakımlı dağlara tırmanış yapıyor, yaylalarda doğayla çöz içe ahit geçiriyor.

“Turist sayısı daim artıyor”

Ilbay ve Şehremaneti Başkan Vekili İdris Akbıyık, AA muhabirine, kentin geleceğini kar, kış ve huy turizminde gördüklerini söyledi.

Kentteki doğal güzelliklerin, doğaseverlerin ilgisini çektiğini belirten Akbıyık, şöyle konuştu:

“Kışın kayak merkezimiz ziyaretçilerden bandaj görüyor. Festivaller, etkinlikler düzenliyoruz. Şemdinli’dahi Seyyit Taha-i Hakkari Hazretleri’nin türbesi var. İnanç turizmi anlamında bura çokça heybetli. Turizm potansiyelimizi temizlemek için devletimizin cemi imkanlarını kullanıyoruz. Meydan Medresesi’nin, Melik Esat ve Çukurca’dahi Emir Şaban camilerinin restorasyonunu yaptık. Taş evleri ayrımsız şekilde restore ettik. Hakkari turizm potansiyeli faziletkâr tıpkı kent ve önümüzdeki süreçte henüz da gelişecek. Hakkari’ye geçtiğimiz yıl 100 binin üzerinde turist geldi. Türkiye’nin farklı illerinden ve sıkı dışından turistler ilişki gösteriyor. Seyyar sayısı sonsuz artıyor.”

“Kentimiz bundan sonra turizmle anılıyor”

Ekin ve Turizm İl Müdürü İdris Ağacanoğlu bile kentte sağlanan dirlik ve yiğitlik ortamı, yapılan yatırımlar, Firez ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un ve Ilbay Akbıyık’ın destekleriyle turizmde hareketliliğin yaşandığını söyledi.

Kentin artık turizmle anıldığını, domestik ve yabancı turistlerin kenti dercetmek istediğini anlatım fail Ağacanoğlu, şunları kaydetti:

“2022’üstelik hele yabancı seyyah sayısında cemi yılların rekorunu kırmış durumdayız. Hakkari turizmde türe ettiği payı artık alıyor ve kentimiz daha çok turizmle anılıyor. Yılın evvel 9 ayında ecnebi seyyah sayısı 3 bin 798, yerli gezici sayısında ise 74 bini geçtik. Bu rakamlar hem varlık ve atılganlık ortamının hem bile ülkede ortaya konulan turizm politikasının meyveleridir. Hakkari artık kabuğunu kırmış durumda. Dağları, ovaları, Cilo Sat Gölleri, milli parkı ve ilçeleri ile turizmin ışıldak yıldızı oldu. Yöre halkı bu durumdan haddinden fazla mutlu. Esnaf bu hareketlilikten kâr elde etmeye başladı. Hakkari’üstelik geceleme oranları da arttı. Turistler artık elan mufassal süre konaklamaya başladı. Sabık yıl yabancı seyyar sayımız tamam sene amacıyla 1842 iken bu sene önceki 9 kamer için bu sayı 3 bin 798’e hamiş durumda. Bu berenarı sevindirici bir misil. Kentte kullanılmamış oteller yapılıyor. Bundan Sonra yatırımcı birlikte buraya yöneliyor.”

“Bu sene bizim açımızdan bildirme çalışkan yıldı”

Otel müdürü İsmet Dikici da misafirlere genişlik gür şekilde bakım etmeye çalıştıklarını dile getirdi.

Huzurun sağlanmasıyla 2 yıldan bu yana kenti kaldırmak isteyenlerin sayısının arttığını rapor fail Rençper, “Hakkari’nin insanını, doğasını, tarihini merak ederek geliyorlar. Biz üstelik yekpare misafirlerimize apotr olmaya çalışıyoruz. Buranın örf ve adetlerini anlatıyoruz. Düğünleri çok düşkünlük ediyorlar, onları düğünlere birlikte götürüyoruz. Mayıs ayından bu yana anında rastgele periyot kafilemiz vardı. Bu yıl bizim açımızdan genişlik çalışkan yıldı. Kentin rastgele durumunda turist iletilmek cins. Ziyaretçiler ekonomiye katkı sağlıyor. Cümle esnaf bundan faydalanıyor.” diye konuştu.

Arkadaşlarıyla Hakkari’ye mevrut İngiliz Benjamin Honey de kenti beğendiğini, haddinden fazla evire çevire bire bir doğasının olduğunu belirterek, “Buranın dağlarında kamp fayrap etmek istiyorum. Umarım bunu gerçekleştiririm. Buranın halkı çok ferah. Otobüsle geldim. Genelde otostop yaparak geziyoruz.” dedi.