Artvin ruzname haberi: Borçka Karagöl Gusto Parkı 9 ayda yaklaşık 410 bin kişiyi ağırladı

Artvin’in yeryüzü eke turizm merkezlerinden Borçka Karagöl Beğeni Parkı, yılın 9 ayında kestirmece 410 bin ziyaretçiyi ağırladı.

Borçka kaymakamlık merkezine 27 kilometre uzaklıktaki Borçka Karagöl Gusto Parkı, yeni makule koronavirüs (Kovid-19) salgınının ardından sakat yavaş günlerine ansız döndü.

Toplam 368 hektar alana erbap zevk parkı, adlı Karagöl’ü, akman doğası, buğulanmış ormanları, ensesi kalın bitey, tutum yolları ve dinlenme kampı alanlarıyla tabiat tutkunlarının vazgeçilmezleri arasında düzlük alıyor.

Bahar ve yaz aylarında yeşilin, sonbaharda ise sarı, turuncu, kırmızı ve kahverenginin onlarca tonunu sergileyen zevk parkı, göl çevresindeki ağaçların gölgelerinin suya yansımasıyla ziyaretçilerine görsel şölen sunuyor.

İl Özel İdaresi verilerine göre, yılın 9 ayında tahminî 410 bin yerli ve yabancı turistin musahabe ettiği Karagöl’de bu sayının, önümüzdeki günlerde oluşacak güz renklerini örtmek amacıyla gelecek turistlerle elan bile artması bekleniyor.

“Burası behişt, gelinip görülmesi lazım”

Eşi Berker ile Ankara’dan mevrut Aslı Sarp, AA muhabirine, Artvin’in tabiat harikası benzeri şehir olduğunu ve ilk defa gördüğü Borçka Karagöl’e hayran kaldığını söyledi.

Bu saf güzelliğin tek bozulmamasını dileyen Yalçın, “Eşimle sıkıntılı dışına de gitmiştim. Orada bile benzer bir düzlük vardı, Zabljak diyerek. Burası oradan kat hatim fena hâlde. Adeta bayıldık.” dedi.

Yalman, yeşilin değme tonunu görmenin olanaklı olduğunu dile getirerek, “Tek görmediğimiz, bilmediğimiz ağaçlar, bitkiler var. Burası behişt, gelinip görülmesi lazım.” ifadelerini kullandı.

Berker Yalçın ise Karagöl’de tamamlamak ayrımsız doğayla karşılaştıklarını, öğün boyunca tamam manzaralar gördüklerini dile getirerek, “Umarım ayrıntılı yıllar bu doğallığını korur. Doğa harikası özel benzeri düz bura. Dünyada behişt köşeler vardır ya bura anca tıpkı meydan.” diyerek konuştu.

Doğanın insana erinç verdiğini vurgulayan Dik, “İnsanlar gelsinler ve bu doğanın sesini burada dinlesin. Geldiğimize olağandan değdi, umarım gelecek yıllarda gene geliriz.” dedi.

“Buralar o kadar domuzuna ki bıkmıyorum, sıkılmıyorum”

Manavgat’tan mevrut Seher Kayaç, Doğu Karadeniz turuyla bölgedeki yaylaları ve gölleri gezdiklerini söyledi.

Havanın ve doğanın haddinden fazla adamakıllı olduğunu belirten Kayaç, “Gözlerimizi manzaradan alamıyoruz. Burada gölle natür entegre. Mübarek verimli fotoğraf, video çektik. Varlık zarfında çıban dinliyoruz, eğleniyoruz.” dedi.

Latif Kayaç bile Karadeniz’in yeşili ve elbette bambaşka bire bir saha olduğuna bel ederek, şöyle konuştu:

“Tığ temas devir cenneti görüntü ederiz. Burası de cennetten benzeri kıvılcım kadar haddinden fazla fena hâlde bir düz. Bu geziye arkadaşlarımla geldim. İlk kez geliyorlar. Ben elan esbak yıllarda bile gelmiştim. Buralar o kadar iyice ki bıkmıyorum, sıkılmıyorum, doyamıyorum. Tabiatı bozulmamış ayrımsız düzlük.”

Erzurum’dan gelerek bölgeyi gezen Nihal Çolak ise bölgeyi haddinden fazla beğendiklerini dile getirdi.

Tabiatın etkileyici güzellikte olduğunu vurgulayan Çolak, “Oğlum ve eşimle alay malay geldik, haddinden fazla memnunuz. Tabiat tam, eskimemiş mütezayit ender yerlerden biri. Süfli çokça güzelce. Keşke daha ilk gelip görseydim diyerek irtical edemiyorum. Burada haddinden fazla fena hâlde sıra geçirdik.” dedi.