Ulugöl’de misilsiz uzanım cümbüşü: Günde 6 bin yaşama geziyor

Ulugöl’de eşsiz vasıf cümbüşü: Günde 6 bin dirilik geziyor

Ordu’nun Gölköy ilçesinde mevcut Türkiye’nin 36. tabiat parkı Ulugöl, sonbaharda yaprakların sararması ile eşsiz güzelliğe büründü

ORDU – Ordu’nun Gölköy ilçesinde denizden bin 200 metre yükseklikte kâin Türkiye’nin 36. tabiat parkı Ulugöl, sonbaharda natür renkleriyle kartpostallık görüntüler sunuyor. Bu güzelliği elde etmek amacıyla günlük tahminî 6 bin sevimli bölgeye ziyarette bulunuyor.

Türkiye’nin 36. tabiat parkı olan, 7 dönüm debdebe ve 80 metre derinliğe topluluk olan Ulugöl, sonbahar mevsiminde ağır sargı görüyor. Domestik ve ecnebi turistlerin müzakere ettiği, Kalaba’nun şanlı turistik mekanlarından birisi olan Ulugöl, günlük kısaca 6 bin gönül marifetiyle konuşma edilirken, yaprakların sararması ile alay malay oluşan renkler kartpostallık görüntüler oluşturuyor.

“Bu mevsimde günlük 5-6 bin vatandaşı ağırlıyoruz”

Gölköy Belediye Başkanı Fikri Uludağ, Gölköy ilçesinde kültürel faaliyetlerin başında Ulugöl Gusto Parkı’nın, Uluvahta Yaylası’nın ve tarihi kalenin geldiğini söyledi. Ulugöl’e günce yaklaşık 300 aracın giriş yaptığını rapor eden Başkan Uludağ, “Bu mevsimde günce 5-6 bin vatandaşı ağırlıyoruz. Bu nedenle Ulugöl’ü turizm anlamında daha ileriye vurmak istiyoruz ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hele yaprakların kışa devir mevsiminde herkesi buraya bekliyoruz. Önümüzdeki yıllarda Karadeniz Türkiye’nin turizm cenneti olacak, bunların başında birlikte Ulugöl gelecek” dedi.

“Ulugöl şuanda eksiksiz seyran kıvamında”

Cıvıl Cıvıl Dağcılık ve İhtisas Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi Şinasi Yaman, “Buraya defalarca üslup yaptık ancak zaman hepsinden sunturlu oldu. Karadeniz’in gelişigüzel noktası güzel fakat bu zamanda Ulugöl şuanda kamu seyran kıvamında, diri aynı güzellik var, insanların banko gelmesi gerekiyor” diye niteleyerek konuştu.

“Burası Bolu Abant’ın küçüğü kadar”

Ailesi ile alay malay Karadeniz gezisi amacıyla Bursa’dan kente gelen Mustafa Gül, “Ulugöl’ü gitmek istedik. Engin bilgiler alıyorduk ve alçalma ettik. Adi o kadar yolu geçtikten bilahare değdiğini anladık. Bolu Abant’ı gezenlerin buraya da uğraması gerekiyor, bire bir bayağı Abant de burada var” şeklinde konuştu.

“Buranın tabii kalması ayrı bir güzel”

Hamide Delimsirek isimli tabiat yürüyüşçüsü ise Cıvıl Cıvıl’nun güzelliklerini başlamak üzere bu tarihlerde sonsuz adına geldiğini belirterek, “Burası katlanılamaz, renkler çokça domuzuna. Bu yaprakları tıpkısı hafta sonra gelince insanlar bulamayacaklar, insanları bu sürede buraya gelsinler. Ayrıca tabii kalması ve korunması da ayrı bir güzel” ifadelerini kullandı.

Bayram Kayaboynu de bu mevsimde Ulugöl’ün gezilmesi gerektiğini ifade ederek, manzaranın güzelliğinden bahsetti.