Icra Vekili Karaismailoğlu: Avrupa havalimanlarında kaos, Türkiye havalimanlarında konfor var

ULAŞTIRMA ve Enfrastrüktür Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı’nın, Avrupa havalimanlarını geride bırakarak birinciliğini seçkin güzeşte çevrim sağlamlaştırdığını belirterek, “Avrupa havalimanlarında kargaşa var. Türkiye havalimanlarında konfor var. İstanbul Havalimanı kadar mega yatırımlarımız ve aldığımız değişik önlemler sebebiyle bagaj, gidiş geliş ve uçuşlarda aksamalar, teessürat yaşamıyoruz” dedi.

Bir saf toplantıya karışmak için Osmaniye’ye mevrut ?Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ilk namına Kadirli Belediyesini mülakat etti. Belediye Başkanı Ömer Tarhan ile dostane fail Icra Vekili Karaismailoğlu, elan sonradan Kadirli- Osmaniye kez şantiyesinde incelemelerde bulundu. Burada mütekellim Bakan Karaismailoğlu, güvenli, hesaplı, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz ve sürdürülebilir tıpkısı eriştirme sistemi oluşturmanın, AK Tümen’nin gelecek vizyonlarında sunu yetişkin unsurlar olduğunu kaydetti. AK Fırka hükümetleri döneminde yapılan çalışmaları anlatan Karaismailoğlu, “Ülkemizdeki karaca, çekicilik, çıpa ve bahir yolları ile birlikte bilişim ve iletişim sektörlerinde adeta kıvrılma niteliğinde mesafeler kat ettik. Iblağ ve Enfrastrüktür Bakanlığı adına; 2003-2022 beyninde ülkemizin erişim ve tanıtma altyapısına 1 trilyon 670 milyar liralık yatırım gerçekleştirdik. Büyüklük genelinde, mukassem el uzunluğumuzu, 6 bin 100 kilometrelerden aldık, 28 bin 700 kilometreye çıkardık. Otoyol ağını, 2 kattan çok artırarak, 3 bin 633 kilometreye ulaştırdık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, dip vadileri viyadüklerle aştık. Güreşçi Köprüsü ve viyadük uzunluğunu 729 kilometreye çıkardık. 50 kilometre olan bütün tünel uzunluğumuzu, 13 katına yükselterek 661 kilometreye ulaştırdık. Ülkemizi, Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın dahi 8’inci faziletkâr hızlı şimendifer işletmecisi yaptık. Mecmu demir yolu ağımızı, 13 bin 22 kilometreye çıkardık” dedi.

‘AVRUPA HAVALİMANLARINDA KARGAŞA VAR’Nazır Karaismailoğlu, havacılık sektörüyle ilişik da şunları söyledi: “26 olan havalimanı sayımızı 57’ye yükselttik. 2003 yılında 2 merkezle 26 noktaya yapılan çöz suret uçuşlarımızı, bugün 7 merkezden 57 noktaya gerçekleştiriyoruz. 2022 yılı Orak Ayı böylece hizmet verilen tayyare trafiği 2021 yılının bire bir dönemi ile kıyaslandığında mecmu uçak trafiği yüzde 44,2 arttı. 7 ayda albeni yolu ile yolculuk fail geçici sayısı 96 milyonu geçti. Iyice yazmak amacıyla herhangi bir periyot yalanlarla saldırmaya çalıştıkları İstanbul Hava Meydanı’nın başarıları karşısında demincek sus pus oldular. Halbuki İstanbul Havalimanı projesini daha duyurduğumuz günden itibaren bu hile ve iftira kampanyalarına başlamışlardı. 20 yıldır yanımızda, arkamızda olan milletimiz ise İstanbul Hava Meydanı’na cemaat artık. Geldiğimiz noktada İstanbul Hava Meydanı, Avrupa havalimanlarını geride bırakarak birinciliğini gelişigüzel geçen çağ sağlamlaştırıyor. Avrupa havalimanlarında kaos var. Türkiye havalimanlarında konfor var. İstanbul Hava Meydanı kabil mega yatırımlarımız ve aldığımız başka önlemler sebebiyle bagaj, gidiş geliş ve uçuşlarda aksamalar, teessürat yaşamıyoruz.”TÜRKSAT 6A 2023’TE UZAYA GÖNDERİLECEKUlaşımın beraberinde iletişim altyapısında birlikte sakil atılımlar yaptıklarına değinen Bakan Karaismailoğlu, “Ulaşım alanında bu başarıları gerçekleştirirken ülkemizin bildirişim altyapısı içre çok nazik atılımlar yaptık. Geçtiğimiz sene Türksat 5A ve Türksat 5B tanıtma uydularımızı uzaya göndererek, bu konuda dünyadaki avangart ülkeler ortada yerimizi aldık. Yerel milli uydumuzu Türksat 6A’yı 2023’te uzaya göndererek, dünyada bu sektörde bile ilk 10 ülke arasındaki yerimizi alacağız. Iblağ ve Altyapı Bakanlığı adına, herif, angarya ve bilgelik ulaştırmada önümüze koyduğunuz seziş doğrultusunda dev adımlar atıyoruz. Yaptığımız gelişigüzel hisse senedi ülkemizin menfaatlerini ve ati hedeflerimizi iaşe etmek içindir” ifadesini kullandı.1 MİLYAR 128 MİLYONU AŞAN YOL YATIRIMIOsmaniye’ye yapılan yatırımları birlikte anlatan Vekil Karaismailoğlu, Kadirli-Osmaniye yolu ile ilgili bile şu bilgileri verdi: “Şantiyesinde tetkik yaptığımız yolun uzunluğu 52 kilometre. Yolun Kadirli-site geçişi ve Kadirli- Sumbas iklim yolunu oluşturan 10,6 kilometrelik kesimin 8,2 kilometrelik kesimini tamamlayıp hizmete açmıştık. Projemizin, 41 kilometrelik kesimi ise Kadirli-Osmaniye ülke yolunu kapsıyor. Kalan şahsiyet ve trafik yoğunluğunun yanında tarım ve ticaretin artmasıyla alay malay, 41 kilometrelik bu kesimi; mukassem öğün yerine planladık. Kez çalışmasında bu yıl Kadirli Organize Endüstri Bölgesi önünde 5,5 kilometrelik kesiminde bölünmüş defa faaliyetleri devam ediyor. Projemizin tamamını, 2023 yılında hizmete açmayı planladık.”‘2035 ve 2053 YILINA BÜYÜKLÜĞÜNDE OLAN YATIRIMLARI PLANLADIK’

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde bakım üretmeye devam edeceklerini vurgulayan Karaismailoğlu, “Birileri 20 yıldır çabucak konuşuyor, biber dolması, iftira, müsvedde üretiyorken, bizler milletimizle branş kolalama geleceğin Türkiye’sini düz yazı etmeye bitmeme edeceğiz. Daha birçok hizmetler ve çağın ruhuna akıllıca altyapı çalışmaları ile ülkemizi, dünyanın gelişmiş ülkeleri ortada müstahak konuma getireceğiz. Tığ kamu bu yatırımlarımızı planlarken, nesir ederken ve milletimize sunarken, ‘durmak namevcut, yola devam’ ilkesini hep hatırımızda tutuyoruz. 7 dönme 24 saat hizmet esasına göre fiilen, ülkemizin ati yıllarını içeren hedefleri dahi belirledik. Hazırladığımız Ulaştırma ve Geri Hizmet Esas Planı’mıza bakarak, 2035 ve 2053 yılına büyüklüğünde olan yatırımları planladık. Bizim üzere halka hizmet, Hakk’a hizmettir. Bu inançla, bu aşkla tasarlıyor, yapıyor ve milletimize kazandırıyoruz. Yaptığımız her bir yolu birlikte akarsuya benzetiyoruz. Kişmiri, gelgel ve demir yollarımızı, geçtikleri, gittikleri içtima üretim, istihdam, ticaret, turizm ve eğitim bilimi-kültürel alanlarında sakil katkılar veriyor. Geçtikleri bölgelere fert suyu oluyorlar. Bütün ulaşım modlarımızı, birbirleriyle entegre ve ahenktar kendisine yapıyor ve yönetiyoruz. Eskimemiş muvasala modellerimizde, yer hassasiyetine, elan beş altı karbon emisyonuna, hızlı, emin ve hesaplı ulaşıma yönelik planlarımızı yaptık” dedi.