Cumhurbaşkanı Erdoğan Cumhuriyet Altını tarihinin sunma iri sosyal ev projesi lansman töreninde konuştu: (1)

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet tarihinin genişlik nazik toplumsal konut projesiyle amaçlarının, önceki kadem konutlarını maksimum 2 sene içinde bitirip doğruluk sahiplerine dökmek olduğunu belirterek, “Başvuruları ferda bakımından başlayacak ve ekim sonuna kadar sürecek içtimai basamak projesinin önce temelini yılbaşında atıyoruz.” dedi.

Erdoğan, Beştepe Kavim Kongre ve Hars Merkezi’nde düzenlenen Cumhuriyet tarihinin sunma nazik içtimai ev projesinin tanıtım töreninde bir istişare yaptı.

Tarihin yer nazik içtimai ev kampanyasına öncülük fail Mekân, Kentçilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ’yi kutlama fail Erdoğan, sürece yardım verecek herkese teşekkür etti, vatandaşların evleri, arsaları ve aksiyon yerlerinin şimdiden kandırıcı olmasını diledi.

Cumhur Reisi Erdoğan, güzeşte 20 yılda ülkeyi herhangi bir alanda olduğu kabil konut üretiminde dahi yüzyıllık hizmetlerle, eserlerle projelerle buluşturduklarını söyleyen Erdoğan, TOKİ yoluyla hiçbir ülkenin sahne üstelik edemeyeceği bir atılımla yüzde 90’ı sosyal konut girmek üzere tüm 1 milyon 170 bin basamak mensur ettiklerini rapor etti.

Ülkeye, çağın cemi ihtiyaçlarıyla donatılmış dev hastaneler, on binlerce hisse senedi yeri, binlerce kamu binası, Avrupa standartlarının üstelik üstünde stadyumlar, seçkin kesimden âdem üzere yüzlerce toplumsal ve kültürel kuruluş kazandırdıklarını belirten Erdoğan, şehri site fail sunu heybetli unsurlar olan saf, tarihi ve kültürel mirası korumaya hususi önem verdiklerini belirtti.

Erdoğan, kendilerini maziyle buluşturan, erdemli mimari ayar haiz evleri, dükkanları meydanları yer güvenli şekilde geleceğe taşıyacak adımlar attıklarını kaydetti.

“Çıkmaz güzelleştirme, cephe yenileme çalışmaları yürütüyoruz”

Halen 45 ilde, 80 tarihi meydanı kültürel değerlerine akla yatkın kendisine baştan ülkeye kazandırdıklarını anlatan Erdoğan, şunları söyledi:

“Konya’da Bakir Mevlana Meydanı ile tarihi baştan ahit yüzüne çıkarıyoruz. Edirne’da Mimar Sinan’ın emaneti Selimiye Camisi ve çevresini ayrımsız sakat günlerinde olduğu üzere yeniden ayağa kaldırıyoruz. Bursa’birlikte Celil Cami’yi da içine alan tarihi çarşı ve hanlar bölgesini canlandırma ediyoruz. Selçuklu şehri Bitlis’imizde köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi, meydanımızı içerisine tıpkı de millet bahçesi koyarak düzenliyoruz. Başkentimizin evvel toplu bölük projesi olan Saraçoğlu Mahallesi’ni havuzu, parkları, yeşil alanları, abide ağaçları ve tarihi binalarıyla özgün ve yemyeşil bire bir hayat alanı yerine şehrimize kazandırıyoruz. Ayrımsız şekilde Ankara Hergelen Meydanı, Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Camisi, Kastamonu Nasrullah Camisi çevresiyle, Zonguldak, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyonkarahisar ve Kayseri’üstelik yenileme projelerimizi tarihe vefa, geçmişe saygı anlayışıyla kesintisiz sürdürüyoruz. Bunun yanında, Kızılcahamam Çarşısı’ndan Konya Alaaddin Caddesi’ne, Antakya Halas Caddesi’nden Trabzon Kaynak tarihi binalarına ve Beypazarı Sanatçılar Caddesi’ne büyüklüğünde yüzlerce sokakta güzelleştirme, alnaç restorasyon çalışmaları yürütüyoruz.”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, milyonlarca fidanla desteklenen, yeşil alanlarıyla gençlerin tatil ve kıraat mekanları haline gelen millet kıraathaneleri ile tamam 455 budun bahçesini da alelacele düz yazı ettiklerini aktardı.

Vatandaşlar aracılığıyla sahiplenilen kavim bahçelerinin, Türkiye’nin “Yeşile Hürmetkâr Kentçilik Vizyonu”nun örnekleri olarak arsıulusal kentçilik ödüllerine müstahak görüldüğünü dile getiren Erdoğan, şunları kaydetti:

“Cemi bu çalışmalarla, TOKİ, elden çatı özne ayrımsız gurur olmanın ötesine geçerek, Türkiye’nin ve dünyanın yer büyük içtimai hizmet yapıları arasına girmiştir. Tabii bunlarla yetinmedik. 2012 yılında toplamda 6,5 milyon yapıyı içeren, tarihimizin genişlik büyük kentsel dönüşümünü başlattık. Tabiatıyla bütün bu şişman dönüşümün sahibi da muhatabı birlikte yararlanıcısı üstelik milletimizin ta kendisidir. Zaman birlikte sizlerin huzurunda, içtimai göz odaklı şehircilik atılımlarımıza bakir tıpkısı bölüt daha eklemenin mutluluğu içindeyiz. Bilindiği kabil 2019 yılında, geçmiş 50 bin adetlik, peşi sıra 100 bin adetlik iki sosyal göz projesi başlatmıştık. Bilcümle söylediğimiz kabilinden, bizim muharrik kuvvetimiz millettir. Bu projelere, 81 ilimizin seçkin köşesinden 2 milyonu çok vatandaşımızın başvurması, bizi elan büyük adımlara irsal etmiştir. Hem yapılacak bölük sayısını artırmaya hem dahi kampanyayı sürekli kuzuluk getirmeye karar verdik. İşte bu tanıtım töreniyle, ülkemizin seçme durumunda beniz binlerce yıpranmamış sosyal konutun, bölük arsasının ve aksiyon yerinin nesir sürecini başlatıyoruz. Başvuruları ferda itibarıyla başlayacak ve ekim ayı sonuna kadar sürecek bu projelerin önceki temelini yılbaşında atıyoruz. Amacımız, ilk girişim konutlarını maksimal 2 yıl zarfında bitirip doğruluk sahibi vatandaşlarımıza tasdik etmektir.”

Mahalle kültürü, komşuluk ilişkileri gözetilecek

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, projelerin, yatay mimarlık esasıyla, mesnet artı 3, istinatgâh pozitif 4 yahut destek artı 5 adına, depreme dayanıklı şekilde düz yazı edileceğini üstelik aktardı. Erdoğan, “Projelerimizi, alelhusus mahalle kültürünü, komşuluk ilişkilerini gözetecek, yeşili hakim kılacak benzeri tatlılıkla hayata geçiriyoruz. Herhangi Bir şeyden geçmiş bu gerçeğin altını hele çizmek istiyorum, bu kampanya, sayısı ve kalitesi itibarıyla dünyadaki genişlik nazik konut yatırımını anlatım etmektedir. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına böyle global ve tarihi önemde benzeri kampanyayla girmekten çalım duyuyoruz.” diyerek konuştu.